Friday, September 9, 2011




Blog baru -----> trigyy [dot] com


Bini orang tegur Ayah aku





gambar ayah dan anak, ayah dan anak, ayah dengan anak, gambar ayah, ayah, anak, gambar anak, ayah main dengan anak, ayah skodeng anak


****** perjalanan ke masjid untuk solat jumaat *****


ayah aku telah bersedia diatas motor. enjin motor telah dihidupkan. aku bergerak ke ayah aku dengan berpakaian baju melayu oren, berkain pelekat warna biru petak-petak dan berkopiah.


aku naik motor dengan sopan macam lelaki melayu terakhir. 

"klekekk" - bunyi gear dimasukkan dengan kaki kiri ayahku


"vrooommm" - enjin mula berbunyi, tayar mula berpusing. kaki kanan ayahku mula diangkat yang mulanya sebagai tongkat kepada motor.



dalam perjalanan, dari jauh kami nampak seorang makcik sedang menjemur pakaian dibelakang rumahnya. kami masih diatas motor meneruskan perjalanan ke masjid sambil memerhatikan tingkah-laku makcik tadi. 



pabila kedudukan makcik tadi berada disebelah kiri kami, makcik tadi mengangkat kedua belah keningnya kearah kami. tanpa berfikir panjang, aku membalas dengan senyuman sebab aku taw makcik tu adalah kawan ayah aku.



tiba-tiba ayahku bertanya:

" takpa ke bini orang tegur laki laen?"



erkk.. aku nak jawab apa nie? hahahhaha





Comments
29 Comments

29 kritikan:

Cik Asma BLuppy said...

makcik tu tegur anak or ayah?
hahaha...

.bLoG aKu KaN. said...

hehehehe......terkedu hang.....adehhhh.......klaka2...huhu

Eyda Syahida said...

hahahaha ngekk.. hadoiii.. kim salam ayah mum nehh.. erkk! :D

Nyamuk Terbang said...

pakcik tue ngort ayh kau ker ngort kau??
haha

aque said...

tak boleh ye???

kalau anak dare???
hehehe

ni kire tegur x??? lalalala

Fakarepain said...

xde hal kot..

azie Cheesy said...

hehe ckp kt pakcik jgn tergoda suda la..hehee :)

azie Cheesy said...

hehe ckp kt pakcik jgn tergoda suda la..hehee :)

trigyy said...

@Cik Asma BLuppy tegur dua-dua... hehhhe

trigyy said...

@.bLoG aKu KaN. hahhaha.. mmg terkedu mse tu.. hehhe

trigyy said...

@Eyda Syahida hahhaha.. bereh2

trigyy said...

@Nyamuk Terbang makcik tu ngorat dua2.. hhaha

trigyy said...

@aqueboleh je kan. ayah aku tu sje je.. hehhe

trigyy said...

@Fakarepain tu la, xda hal la.. hehhe

trigyy said...

@azie Cheesy hehhehe.. takda la..

- LIANA ASIF - said...

hahaha... boleh je, klau x, xde la pmpuan da kawin niaga, x terjual brng2 nnt... :-p

Love hurt aeNnn said...

tegur menegur eratkan lagi hubungan antara manusia.. kikiki ;)

eila said...

muka sama ngan ayah dia heee...

mas saari said...

hehehe...kelakarlah ayah edi!
makcik tu angkat tangan kat edi kot?

izaFiza said...

eerkk?tak bleh ke?tibe2 jadi konpius.hahaa..

trigyy said...

@- LIANA ASIF - hehhehe...

trigyy said...

@Love hurt aeNnn betul2x.. hehhhe

trigyy said...

@eilakan anak.. hehhe

trigyy said...

@mas saari hehhehe.. kt dua2x.. hehe

trigyy said...

@izaFiza hehhehe... boleh je sbnrnya. ayh ak sje je tu..

hafiz hafizol said...

nie cerpen pendek ae?? Hahahaha

trigyy said...

@hafiz hafizol ye la kot.. hehhehe

hamzah ian said...

tegur hang kot.. kias kias

trigyy said...

@hamzah ian hehhehe.. ntah la..

Related Posts with Thumbnails

:: Latest Post ::