Sunday, September 4, 2011




Blog baru -----> trigyy [dot] com


Kencing Manis, Kerat Kaki





gambar kaki kencing manis, potong kaki kencing manis, kencing manis,potong kaki, kaki berulat, kaki kurap


Assalamualaikum~ malam semalam aku tengok tibi tiga atas sofa sambil silang kaki macam bos dengan hanya memakai kain tuala sebagai penutup aurat.



sedang aku memikirkan masa depan M'sia yang membicarakan kes keterangan Mat Sabu, tiba-tiba aku terdengar bunyi hon motorsikal dari luar tingkap rumah aku. 


"peerkk.. peerkkk"  - hon rosak barangkali.


aku meluru ke pintu dengan harapan awek cun yang datang nak beraya walaupom aku hanya dalam keadaan bertuala. aku tersenyum sejurus aku membuka pintu rumah kerana kawan lelaki aku rupanya yang tercegak depan rumah bersama motor EGOnya sambil tersengih sampai nampak gigi kapak.


" jom rumah shimah" - Majid [kawan aku] ajak ke rumah ex-classmate kami masa form three.


" aku siap kejap" - jawab pelawaan tanpa fikir panjang. lupakan kes keterangan Mat Sabu.

gambar mat sabu, mat sabu, gambar mat sabu ketika berceramah, ceramah mat sabu, forum mat sabu, kuliah mat sabu, tazkirah mat sabu, jawatan mat sabu, mat sabu koprat, wajah mat sabu, mat sabu pas

________________________


sampai di luar rumah shimah, kelihatan dua jejaka diatas motor menunggu kehadiran aku dengan majid. kawan lelaki aku yang laen rupanya..


" assalamualaikummmmm " - Majid melontarkan salam dengan suara yang lantang...


" klekek, klekek, klekek" - seperti kedengaran bunyi kunci selak pada pintu dibuka..


" waalaikummussalamm.. masuk, masuk" - shimah menjemput kami dengan nada yang malu.. hehe


kami masuk rumah dan duduk sekeliling meja yang menghidangkan kuih-kuih raya. tanpa segan silu, kami mulakan proses mengunyah kuih-kuih yang terhidang.

kuih raya, bekas kuih raya, gambar kuih raya, gambar bekas kuih raya,kuih raya 2012, gambar kuih raya 2012

_____________________________


shimah keluar dari salah satu pintu dalam rumahnya sambil membawa satu jug dan empat gelas yang beralaskan dulang besi.


" jemput minum" - shimah mempelawa kami minum sambil tersenyum..


dengan tangkas, majid capai gelas di depannya yang berisikan air mangga. majid terus minum air mangga tu. tiba-tiba, dia terdiam bersama gelas di tangan kanannya. bulu matanya terkelip-kelip dan suasana sunyi sebentar.


" manisnyaaaa" - majid melontarkan kata-kata dengan suara yang tegas.


kawan aku yang sorang lagi, ridhuan terus capai gelasnya dan cuba minum air yang baru diminum oleh majid.


" manis-manis, kena kerat kaki macam ni " - ridhuan melontarkan kata-kata ..


" kahkahkahkah" - kami berlima gelak sakan.





Comments
18 Comments

18 kritikan:

FaKArePa!n said...

bab melahap mmg pantas..hihi

trigyy said...

@FaKArePa!n itu smestinya.. hehhe

yad'z said...

manisnye kurma ini~~ #tetibe kan.


ehh.. aku tak suke dok orang tego lau aku buat air or masak.. diam2 sudey.. malu arr lau kene tegur.. hahahahaa.. =P

trigyy said...

@yad'z smlm mmg bgong2... gelak tak sudah.. haha

IMANSHAH said...

xjadi aku makan tengok kaki tu

trigyy said...

@IMANSHAH hehehhe... jgn tgok kaki. bce entry tu.. ehhe

Cik Asma BLuppy said...

siap ade bunyik ag tu.. hahaha

Nyamuk Terbang said...

haha mlut laser
style jujur aa..haha
weyh gmbr ats skali tue gerun plak kau tgk

nurul diana said...

aku geli tngok gmbau kaki tu weyhh

Awan Biru said...

Kena kawal paras gula dlam darah semasa musim perayaan ni.

trigyy said...

@Cik Asma BLuppy hahhaha.. bljar2x...

trigyy said...

@Nyamuk Terbang hahha.. maen lepas je kn.. hahhaha...

trigyy said...

@nurul diana aku ltk situ tp ak tak tgok pom.. hehhe

trigyy said...

@Awan Biru hehhe... btol3x...

mas saari said...

akak pun takut minum manis2 ni...takut kena diabetes! huhuhuuuu

trigyy said...

@mas saari btol tu. so, kita kne kuatkan b'senam.. ehhee

- LIANA ASIF - said...

gelinya tgk kaki 2, takut lak bila nak mkn byk2, tkut jd mcm 2, tp bila tgk mknan byk depan mata, lupa segala pnyakit... hahaha

trigyy said...

@- LIANA ASIF - jgn mkn2 manis2 taw.. hhehe

Related Posts with Thumbnails

:: Latest Post ::