Tuesday, May 3, 2011




Blog baru -----> trigyy [dot] com


Pengaruh Bloggers Otai








Introduction
Assalamualaikum~ Kali ni den nak share dengan korang macam mana blog trigyy boleh jadi macam sekarang ni. Dulu blog den ni macam sampah, sekarang pom macam tu jugak. Takda la, den rasa puas hati sikit dengan blog sekarang, compare dengan yang dulu. 

Tapi kalau korang still sakit mata tengok blog ni, jangan la pandang dua belah mata. Sebelah mata pom jadi la. Tapi ini semua terjadi sebab mereka semua ni. Mari kita listkan sorang-sorang dan apa sumbangan mereka kat blog ni. Mereka tak sedar yang ada orang admire blog diorang.. hehe.

Header
Kalau korang tengok, den guna header transparent, ada nama blog dan ada something yang menunjukkan diri den sekarang ni. Cetusan idea ni selepas den singgah blog joegrimjow. Korang pergi la tengok header kat blog dia. Joe ni blogger femes dan dia adalah ketua pengawas sekolah menengah den dulu. Dia memang ada sifat leadership dan kata-kata beliau sangat menarik.

Hitam dan Kelabu
Kalau korang sakit mata tengok blog den yang berwarna macam ni, korang cakap ea. Ini pom sebab den yang rasa warna ni menarik. Sebenarnya idea nak guna warna ni tercetus selepas den terjah blog Nota Siku. Korang pergi la tengok blog beliau. Dia guna warna hitam dan kelabu jugak. hihi. Dan jangan lupa baca entry-entry beliau sebab post-post beliau semua menarik. Syookk woo..

Page Impression
Kalau korang perasan, home blog ni ada satu je post dan dibawah post ada recent post widget. Mesti korang dapat agak kan siapa blogger tu, mestila Abg Ben Ashaari kita. Den guna system ni sebab blog dapat load dengan ringan dan akan menambahkan page impression blog ni. Itu pom kalau orang klik post-post lama tu. hahha.

Tambah pulak aku letak popular this month and popular this week kat bawah blog. Ini adalah cetusan idea selepas aku singgah blog Nisa suka Menaip. Blog dia ni nice, simple, sedap mata memandang, tersusun, kemas dan macam-macam la. Korang mesti la kenal dia ni sebab salah sorang blogger femes jugak.

SEO
Sifu den dalam dunia blogging bab-bab search engine optimization (SEO) dan keturunan mereka adalah mr.Daha. Wah, tak sangka selepas apply beberapa tutorial yang dia buat, pengunjung dari search engine ke blog den meningkat. Kalau korang tengok popular this month widget kat bawah, ada banyak lirik lagu yang menjadi popular post. Traffic ke post-post macam tu adalah dari search engine. So, kalau korang nak belajar jugak, sila ke blogger otai SEO tu yea.

Penutup
Cara bercerita aku tak dapat lagi nak ikot blogger ni sebab blogger ni memang otai dalam mengolah isu semasa, blogger tu adalah tubelawak. Hahhahaha. Dah bila kita minat blog seseorang ni, mestilah kita nak buat something macam diorang kan. So, aku combine la beberapa perkara menarik kat blog diorang dan aku jadikan blog trigyy sekarang. Sorry ye para bloggers otai sebab guna skill korang. Baru nak bagitahu ni.. hehehhe.. Bye-bye. Lariiiiiii...








Comments
12 Comments

12 kritikan:

Farah Azurah said...

puhhh ...memang bergaya ah ...fara pon sekarang masih belajar bagaimana untuk manjadi blogger yang yg berjya ..dah uw,untuk mnjadi blogger yang RINGAN ...heheheh

cik mieza said...

itu semua rujukan utk mnjd yg terbaik..kte un bce blog2 dyowg.mmg superb! :)

anumuchan said...

Salam.nice entry :)
Feel free to read my new entry @ frommetoyou~
(^____^)

trigyy said...

@Farah Azurah

npe ringan tu dibesarkan sumenya.. hehhehe.

trigyy said...

@cik mieza

diorang mmg superb-muperb.. huhu

trigyy said...

@アヌム ちゃん~~

thank you..

Cik Pipi said...

learn something new from the oldies ;)
hehe xD

trigyy said...

@Misshy Innz

yes.. that rite.. hehhe

Farhana Jafri said...

cedok ilmu dri blogger otai.. dorang mmng trbaik dri ladang! hik3..

jemput singgah ANASAURUS :)

trigyy said...

@Farhana Jafri

bukan stkat terbaik dari ladang tapi terbaik daripada ladang.. haha

Anonymous said...

memang smart kah bloh bro eddie !!

HAHHAHA first nasuk dah suka tapi tak sempat nak update blah . nak edit semua :D HUAAA

Anonymous said...

memang smart kah bloh bro eddie !!

HAHHAHA first nasuk dah suka tapi tak sempat nak update blah . nak edit semua :D HUAAA

Related Posts with Thumbnails

:: Latest Post ::