Thursday, March 10, 2011




Blog baru -----> trigyy [dot] com


Samseng mati dalam keindahan (eps.3)






ibu, hari ibu, kisah nabi sulaiman, jin ifrat, kisah teladan nabi sulaiman, anak soleh, cerita anak soleh

Korang masih ingat tak samseng yang dihalau dalam episode.2. Samseng-samseng ni juga la yang nak paw adek aku masa nak pergi sekola ari tu dalam episode.1.

Setahun kemudian, samseng yang kena halau tu sudah meninggal. Aku taw berita ni pom sebab rumah dia selang tiga rumah jer dengan rumah aku. Mak aku cerita kat aku ape yang penggali kubur cerita kat dia pasal samseng tu, kubur tu adalah kubur yang sangat mudah untuk digali dan langsung tiada masalah. Masa penggali kubur gali kubur dia, cuaca tak panas tak hujan, dia tak penat.

Wah, pelik ni, samseng yang jahat tu dapat anugerah seperti itu.

"macam mana tu bro?"
"ce citer, ce citer"


Kisah,ibu, hari ibu, kisah nabi sulaiman, jin ifrat, kisah teladan nabi sulaiman, anak soleh, cerita anak soleh

Sebenarnya, samseng itu ada seorang ibu yang sangat sakit tenat. Ibunya memang susah nak gerak, susah nak makan, susah nak buang air, susah semuanya lah. Tapi samseng ni lah ( bukan gambar diatas, itu gambar dari google) yang jaga ibunya yang sakit itu. Ayah dia sakit macam ibu dia.

Samseng ni keluar dari geng jahat itu sebab dia runsing dengan ibunya, dia rasa bersalah sangat-sangat. Akhirnya, dia insaf dan kembali ke pangkal lengan jalan. Dia telah bertaubat dan menjaga ibunya sepenuh hati, jiwa dan raganya. Semua untuk ibu-bapanya seorang.

Malangnya, dia meninggal dunia terlebih dahulu disebabkan barah peparu. Mungkin disebabkan terlalu kuat merokok semasa berada dalam geng jahat itu. 

Tapi, sebelum kematiannya, ibunya selalu menangis kerana ketulusan anaknya menjaganya dan ibunya sentiasa berdoa untuknya:

Kisah,ibu, hari ibu, kisah nabi sulaiman, jin ifrat, kisah teladan nabi sulaiman, anak soleh, cerita anak soleh

"Ya Allah, Engkau permudahkanlah segala urusan anak aku ini semasa dia masih hidup dan selepas kembali kepada-Mu"

Kerana itulah, kematiaanya sangat indah kerana kamatiannya telah dibantu oleh Allah dan semua itu adalah berkat doa seorang ibu kepada seorang anak yang sangat taat kepada ibu-bapa.

Lastly, mak aku cerita lagi dan berkata:

" Cerita mak tadi tu, tak ada kena mngena dengan yang hidup atau yang mati. semua untuk kesedaran manusia yang semakin alpha"


Tapi macam mana kisah dia mati? Nantikan episode. 4



p/s: zaman Nabi: Jin Ifrit dan Asif telah menjumpai sebuah kubah di dasar laut setelah disuruh oleh Nabi Sulaiman supaya ke dasar laut itu. Dalam Kubah itu ada seorang pemuda. pemuda itu seorang yang soleh. Anak soleh itu menjawab persoalan Nabi bagaimana dia boleh berada disitu: Dahulu pemuda itu ada ibu-bapa yang sakit, pemuda itulah yang menjaga ibu-bapanya dan ibu-bapanya sentiasa berdoa kepada Tuhan agar anaknya itu dimurahkan rezeki dan ditempatkan bukan di langit dan bukan dibumi agar jaoh dari syaitan"
Sponsor By





Comments
4 Comments

4 kritikan:

Awan Biru said...

Doa lebih boleh membawa ke syurga mahu pun ke neraka. Allah itu Maha Pengampun. Manusia tidak pernah terlalu tua untuk bertaubat.

Hamba Allah said...

Redha anak terletak dibawah keredhaan ibubapanya...Allah xkan redha seorang anak itu tanpa keredhaan ibu bapanya..thanks yea cz mengingatkan hamba yg alpa nie..huhu. pas ni nk tros g call parents gua

farahinshabuddin said...

sob2~ :')

farahinshabuddin said...

sob2~ :')

Related Posts with Thumbnails

:: Latest Post ::